Dlaczego powinieneś zdigitalizować swój biznes?

Dlaczego powinieneś zdigitalizować swój biznes? To oczywisty krok. Era cyfrowej transformacji już się skończyła. Nie jesteśmy już na etapie przejściowym. Dotarliśmy do punktu, w którym większość firm jest już zdigitalizowana. Właściciele firm zdali sobie sprawę, że wprowadzając technologię do swoich procesów, mogą z łatwością dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, szybciej sprzedawać swoje produkty i oferować użytkownikowi znacznie lepsze wrażenia.

Szacuje się, że do 2023 r. wydatki na technologie wspierające transformację cyfrową wyniosą ponad 2,3 biliona dolarów.

Nadal masz wątpliwości? Oto 5 ważnych powodów cyfryzacji biznesu. Nie da się ich zignorować.

5 powodów, dla których warto cyfryzować firmy

1. Cyfryzacja pomaga obniżyć koszty

Bez pomocy Internetu musiałbyś zatrudnić ogromny zespół, który zająłby się wszystkimi operacjami.

Zajmujesz się marketingiem, prawda? Zamiast zatrudniać wewnętrznych pisarzy, którzy wymagaliby pensji i przestrzeni biurowej, możesz zwrócić się do zaufanego freelancera, gdy potrzebujesz tekstu marketingowego. Freelancerzy mogą również pomóc w planach biznesowych, raportach, programowaniu, analizach i nie tylko.

2. Cyfryzacja usuwa ograniczenia geolokalizacji

Nawet lokalny sklep może zacząć oferować swoje usługi w szerszej grupie konsumentów, gdy ma świetną stronę internetową i współpracuje ze sprawną firmą wysyłkową.

Weźmy za przykład AliExpress. Pomogło tysiącom sprzedawców dotrzeć do odbiorców na całym świecie za pomocą metody dropshippingu. Nie potrzebują nawet fizycznego sklepu; tylko trochę miejsca do przechowywania ich produktów i program, który pozwala im obsługiwać zamówienia.

3. Transformacja cyfrowa poprawia obsługę klienta

Nie musisz zatrudniać agentów obsługi klienta do zajmowania powierzchni biurowej i odbierania telefonów w godzinach pracy. Dzięki procesowi cyfrowej transformacji możesz mieć zdalnych agentów pomocy technicznej do obsługi klienta przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Ponieważ możesz zatrudniać agentów z całego świata, nie będą musieli pracować w środku nocy. Nadal będą pracować w godziwych godzinach pracy, ale będą świadczyć usługi 24/7 ze względu na różne strefy czasowe.

Chatboty to kolejna dobra opcja. Coraz skuteczniej odpowiadają na podstawowe pytania i przekierowują klientów do odpowiedniego działu.

Dzięki tym rozwiązaniom system obsługi klienta jest szybszy, skuteczniejszy i wygodniejszy dla Twoich klientów. Sprawi to, że zaczną bardziej ufać Twojej marce.

4. Możesz dotrzeć do użytkowników mobilnych

Jeśli stworzysz stronę internetową i dostosujesz ją do urządzeń mobilnych, dotrzesz do bardzo ważnej części swojej grupy docelowej. Coraz więcej osób używa obecnie smartfonów do przeglądania i robienia zakupów. Wielu zapomniało, że komputery kiedykolwiek istniały.

Możesz bezpośrednio sprzedawać swoje produkty lub usługi za pośrednictwem witryny mobilnej lub aplikacji. Możesz także stworzyć aplikację, która przyniesie wartość Twoim użytkownikom. Asics i Nike robią to w doskonały sposób. Opracowali aplikacje do biegania, które stworzyły wokół siebie lojalną publiczność. Pomyśl o tym: masz wiedzę i doświadczenie w swojej niszy. Czy możesz zaspokoić niektóre potrzeby swoich odbiorców za pomocą aplikacji mobilnej? To bardzo pomogłoby w świadomości marki.

5. Operacje biznesowe stają się bardziej wydajne

Zarządzanie informacją jest istotną częścią utrzymania biznesu. To zaplanowana strategia, która pozwala kategoryzować i uzyskiwać dostęp do dokumentów biznesowych w najbardziej efektywny sposób. Mowa o aktach księgowych, sprawozdaniach biznesowych, planach, umowach o pracę, umowach o zachowaniu poufności, dokumentacji regulaminów i nie tylko.

Zarządzanie informacjami cyfrowymi wykorzystuje technologię opartą na chmurze do bezpiecznego przechowywania plików. Możesz osiągnąć nienaganną organizację i uzyskać dostęp do potrzebnego dokumentu, kiedy tylko tego potrzebujesz. Dzięki technologii informacja staje się ważnym zasobem. Możesz go używać do analizy danych, co może przyspieszyć rozwój Twojej firmy. Ponieważ masz dostęp do danych, które można analizować, możesz odkryć czynniki wpływające na Twój biznes. Następnie podkreślisz dobry wpływ i naprawisz błędy, które powodują spadek sprzedaży.

Czas ruszyć do przodu. Czas na zmiany.

Czy nadal polegasz na dokumentacji papierowej? Czy wszyscy twoi pracownicy są w biurze? Nie masz ładnej strony internetowej, która prezentuje Twoje produkty i usługi szerszej publiczności?

Bez względu na to jak bardzo sprzeciwiasz się cyfryzacji biznesu, nie da się jej powstrzymać. Wszyscy twoi konkurenci na niej polegają. Nie pozwól, żeby Twoja firma została w tyle.

Dzięki technologii możesz zmniejszyć wydatki, jednocześnie rozszerzając zasięg swoich usług. Poprawisz produktywność i wydajność swojego zespołu obsługi klienta. Możesz zatrudnić pracowników zdalnych, którzy będą pracować za bardziej przystępne ceny, nie wpływając w ogóle na wydajność.

Digitalizacja jest nieunikniona. Przyszedł czas na Twoją firmę.